YYG wprowadziło do końca roku obniżkę cen GM. Moduł eksportu na Androida+iOS przeceniono o 50%, pozostałe o 20%.
Desktop - 79 USD (300zł)
Web - 119 USD (450 zł)
Mobile - 199 USD (750 zł)
UWP - 319 USD (1200 zł)
Jak widać, w ostatnich latach ceny wzrosły tak mocno, że nawet na promocji są poza zasięgiem początkującego - w 2003 roku GM kosztował 18 USD ...
Linki do ciekawych stron
Hmm pakiet Desktop plus WEB za ok 800 zł jest nawet kuszący, pytanie tylko, czy naprawili moduł web, który trochę jednak szwankował w przypadku 1.4 ( no dobra, w 1.499999 już jest nie najgorzej, ale wciąż eksport do html to nie jest 1:1 w stosunku do wersji na PC )
Podejrzewam, że bez Mobility Engine ( autorstwa True Valhalla) dalej aplikacje na WEBie nie działają najlepiej, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Tylko że sam Mobility Engine to 130 USD + podatek, czyli kolejne 500 zł w plecy. Drogo się zrobiło, oj drogo...
HTML5 jest ostro poprawiany w ostatnich miesiącach. Do perfekcji daleko, grę najlepiej testować od początku na bieżąco, a nie jak masz 100% projektu, ale da sie coś zrobić.
Pytanie czy jest sens, skoro to pewnie mało zarobi.
Racja, gry w HTML5 są dobre dla specyficznej grupy developerów, którzy np. idą w masę i chcą zarabiać na kontraktach sponsorskich. W takiej sytuacji bardziej niż developrem trzeba być ogarniętym biznesowo, umieć szukać nowych partnerów biznesowych itp... chyba tylko wtedy ma to sens, bo zarobek na samych ads'ach idzie strasznie mozolnie...
Co do apek i gier na mobilne urządzenia, to tu już jest pewnie lepiej, aczkolwiek pracowałem kiedyś w start-upie , który tworzył naprawdę fajne gry edukacyjne na tablety, z innowacyjnym pomysłem... i w sumie to wtedy zrozumiałem, jak ciężko jest się przebić w branży gier, gdzie każdego dnia pojawia się setki nowych apek- większość darmowych.
300 zeta to nie tak dużo nawet dla hobbysty, a co dopiero dla kogoś, kto ma zamiar zarabiać na swojej pracy. W wielu dziedzinach profesjonalne oprogramowanie kosztuje kilkadziesiąt tysięcy, więc te ceny nie są zaporowe. Ludzie płacą 200 zeta za grę którą przechodzi się w 2 godziny, a nagle za drogo jak trzeba soft, który może się zwrócić po zrobieniu jednej gry bardzo szybko. Są droższe hobby niż tworzenie gier.
Rzeczywiście, sama wersja Desktop jest jeszcze do przełknięcia, ale wersja Master to już ok 6000 zł - to już trochę sporo.
Sam pod wpływem promocji zastanawiam się nad zakupem dwójki, pomimo, że jestem szczęśliwym posiadaczem 1.4 i jak na razie w zupełności mi wystarcza,ale fakt, że 1.4999 nie ma już supportu jest lekko stresujące. Tym bardziej że tworzę produkt, który za ok pół roku chciałbym wypuścić na rynek i go sprzedawać. Cóż, chyba jednak na razie sobie odpuszczę, a jakby się zaczęło coś ‘wykrzaczać’ w przyszłości, to wtedy dorzucę już tę stówkę więcej i kupie gms2 za 400 zł. Oby tylko konwersja projektów z 1.4 na 2.2 była tak bezproblemowa jak twierdzą twórcy.
Jest, ja konwertowałem projekt jeszcze z GM 7 i działa
Ogólnie 1.4 windowsowe będzie działać, aż Microsoft coś zmieni (jak kiedyś gry z GM5 na Viście przestały działać). Natomiast na Androida/iOS pewnie padnie w ciągu paru miesięcy, jak wyjdą tylko bety nowych osów. albo nowe Xcode, albo jakieś API dla androida cofną.
No i promocja się dziś skończyła Nie załapałem się niestety... konto PayPal nie zaktualizowało się na czas ;/ No nic, została jeszcze ukrtya promocja odkryta przez HamsterMana, ale to już nie jest to samo, bo wcześniej przy dwch promocjach (oficjalnej i ukrytej) można było nabyć GMS2 za jakieś 220 zł ... No nic, pozostaje czekać do nastepnych świąt, może na wielkanoc ceny pójdą znowu w dół
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 74 dni temu
wydana 2 dni temu
wydana 8 dni temu