Fastbar
Powrót do strony głównej
Trzymaj pliki na gmclan.org!
Game Maker w pytaniach i odpowiedziach!
Polska dokumentacja
Tabela wyników ligi 24
Pobierz GM
Akademia GMCLANu
Wiadomości
Kategoria: wszystkie :: game maker :: kącik programowania :: inne

Plany na zmiany
Minęło już trochę czasu od kiedy przejąłem serwis od Ranmy, w wolnych chwilach pracuję nad nowościami na stronę, więc podzielę sie na szybko planami na rozwój GMCLANu, żebyście mogli też wyrazić waszą opinię i może dorzucić jakiś pomysł

Akademia
Z założenia akademia ma być kursem od zera, który nie tylko można wykonać w domu, ale też w szkole i nauczyć ludzi programować. Będzie podział na konkretne podstawy i bardziej zaawansowane rzeczy, nie mamy jeszcze pełnego planu i wszystko jest wciąż w powijakach, ale zarówno ja oraz Uzjel uczyliśmy już w szkołach na zajęciach dodatkowych, więc na podstawie tego doświadczenia powinno wyjść coś fajnego (i będzie to nasz materiał źródłowy.

Liga 24
Planuję dodać (w końcu) możliwość tworzenia sezonów Ligi24 (również równolegle). Nie będziecie co prawda mogli ręcznie dodawać własnych konkursów, ale gdyby ktoś miał jakieś nagrody - można będzie zrobić osobny turniej.

Artykuły i pliki
Postaramy się zaktualizować...

...wszystko do standardów GMS2 (ewentualnie przynajmniej 1.4). Liczę tutaj też na waszą pomoc. Niektóre artykuły mają po 10-15 lat, więc są pisane dla Game Makera 5 i nie są aktualne, a język też pozostawia wiele do życzenia. Chciałbym, żeby GMCLAN był lepszym źródłem wiedzy (akademia ma załatwić wejście w GMa, artykuły i wyższe poziomy trudności akademii dodatkowe informacje). Przykłady pewnie są często już nieotwieralne w nowszych GMach, ale może jakoś uda się na starym windowsie z XP przebrnąć drogę GM5/6/7 -> 8 -> GM:S -> GMS2 i naprawić je

UTF-8 i https
Przygotowuję portal do przejścia na UTF-8 z ISO-8859-2. Po pierwsze rozwiąże to problem z wyświetlaniem rzeczy z forum które na UTF jest, po drugie wszystko dziś w sieci korzysta z tego kodowania i teraz trzeba budować dziwne obejścia do niektórych rzeczy, a po co rzeźbić na nowo. Do tego od lipca Chrome będzie ostrzegał, że strony na http są niebezpieczne, więc planuję wprowadzenie https na gmclanie. Niestety to dużo roboty, bo zapewne wszystkie posty na forum, komentarze i shoutbox trzeba przelecieć w poszukiwaniu lokalnych linków, żeby wszystko działało bez przekierowań, ale jest to do zrobienia Dzięki letsencrypt powinno się udać bez dodatkowych opłat.

Patronite?
Padła też propozycja, by reklamy na stronie zamienić na Patronite, na którym comiesięcznie wpłacalibyście małe kwoty. Obecnie utrzymanie GMCLANu to jakieś 40zł miesięcznie, więc 8 osób po 5 złotych załatwia sprawę, a są chętni i na 10zł - nad tematem intensywnie myślę, muszę zobaczyć jak wygląda kwestia rozliczenia tego (mam firmę więc nie problem, pytanie, czy Patronite przyjmie ode mnie fakturę, żeby mi skarbówka nie zarzuciła jednostronnej faktury i prania forsy). Obecnie nieznacznie zwiększyłem liczbę reklam (są na podstronach, nie tylko na głównej) i strona praktycznie się zwraca, więc karawana jedzie dalej i serwis jest bezpieczny (chociaż nawet jakbym miał dopłacać to przy 40zł nie jest to problemem).

Hall of Fame / Showcase
Myślę też nad działem w którym można by zebrać najlepsze GMCLANowe produkcje, żeby było co pokazać nowym osobom i zmobilizować je do działania i tworzenia gier. To jednak najmniej priorytetowa obecnie zmiana na stronie z racji, że tak naprawdę i tak ciężko wybrać coś fajnego skończonego Jeśli komuś chce się zebrać do kupy listę takich rzeczy (a trzeba by tutaj pewnie obić się o takie archiwalia jak gry Partysława z Beaver Interactive...).
autor: gnysek | data dodania: 08:09, 4.04.2018 | odsłon: 2910
Komentarze
stron: 1

1


av

Chell (9:43, 4.04.2018)

co do ostatniego, duh - forum.gmclan.or...449-best-of-gmc

av

I am Lord (10:14, 4.04.2018)

Fix ligi jest najlepsze

av

I am Lord (10:15, 4.04.2018)

Showcase też spoko

av

gnysek (10:29, 4.04.2018)

Chell - niby tak, ale to jest z 2011 i pewnie częsci gier nawet nie ma do pobrania i własnie to jest problem.

av

Uzjel (11:39, 4.04.2018)

Lajkowanie newsów, to jest priorytet
Z mojej strony produkcja rzeczy do Akademii jest aktualna, teraz trochę czasu mi brakuje, ale cały czas to mam z tyłu głowy.

av

gnysek (14:44, 4.04.2018)

Lajkowanie facebookowe, czy gmclanowe ?

av

Uzjel (14:52, 4.04.2018)

gmclanowe

av

Wojo (11:54, 5.04.2018)

jak to sie robi

av

ANtY (19:48, 6.04.2018)

fajny niusik, zapraszam na mój kanał, jestem młodym rapperem walczącym o suby

av

ediepl (14:35, 7.04.2018)

ANtY best rapist on gmclan

av

Ranmus (19:11, 10.04.2018)

Odnośnie https. Letsencrypt potrafi wygenerować odpowiednie reguły dla serwera www. Przykładow stawiasz nginxa, php-fpm i generujesz letsencryptem redirecty z http na https. Ja bym nie modyfikował starych linków.

av

Ranmus (9:01, 12.04.2018)

Jeszcze co do kosztów miesięcznych. Tak naprawdę zamiast 40zł miesięcznie można zjechać spokojnie do powiedzmy 22zł i starczy to na bardzo długo. Trzeba po prostu zahostować gmclan na najtańszym vpsie w arubacloud (4zl + vat/miech) i na nim trzymać www oraz forum z bazą danych. Natomiast assety (multimedia, gry itd.) czyli uploader i dział plików trzeba przenieść do chmury. Najtaniej będzie w wasabi.com -> 1TB za 5 dolców miesięcznie. 1TB starczy na bardzo długo, a i jest to ładnie skalowalne w górę. Aktualny koszt wynika bardziej już z długu technologicznego (rdzeń serwisu ma około 15 lat).

stron: 1

1



Dodaj komentarz:
Treść:
Menu
Panel użytkownika
Jesteś niezalogowany!

Nie masz konta? Zarejestruj się
Użytkownicy on-line
1 użytkownik(ów) aktywny(ch) przez ostatnie 15 minut:
gości: 1, userów: 0, ukrytych: 0
Użytkownicy na czacie discord
exp (23:59, 9.12.18):
teraz spoko wygląda
MaxGaming (23:28, 9.12.18):
To już dużo lepsze! Chociaż nadal wygląda trochę jakby to był bug a nie feature
gnysek (22:33, 9.12.18):
ok, to zostawię wersję pierwszą jaką miałem - zmniejszenie przeźroczystości. Będą lekko jaśniejsze ikonki.
MaxGaming (22:24, 9.12.18):
ale nie wszystko na szaro(bo najczęściej większość tematów jest szara przez mały ruch)
MaxGaming (22:24, 9.12.18):
lepiej już oznaczyć wykrzyknikiem małym te nowe, albo coś
MaxGaming (22:23, 9.12.18):
Według mnie to glupio działa. Nagle wszystko jest szare jakby się zepsuło
gnysek (17:26, 9.12.18):
Od teraz posty napisane przed waszą ostatnią wizytą dostaną szarka ikonkę na stronie głównej - łatwiej znaleźć nowy kontent
MaxGaming (17:22, 9.12.18):
po prostu rób coś, zdobywaj doświadczenie i czytaj na jakiś temat żeby się rozwijać
exp (16:43, 9.12.18):
kurczę chciałbym się znać na czymś tak jak ty na gamedevie
exp (16:42, 9.12.18):
aha, więc to o to chodzi
gnysek (13:51, 9.12.18):
prawdopodobnie po to, żeby Steam VAT odprowadzał w stanach, w których trzeba, w Twoim imieniu.
gnysek (13:51, 9.12.18):
bo teraz 100$ wystarczy, tylko z polskiego punktu widzenia musisz zgłosić firmę do podatku (zerowego), w USA (telefonicznie), żeby dostać ichni NIP.
exp (13:40, 9.12.18):
właśnie też wyczytałem to w regulaminie, no ale coś mi tu nie pasuje. ludzie ciągle wrzucają na steama takie gówienka, że nie wierzę, że oni się tak wysilali
gnysek (13:24, 9.12.18):
musiałbyś założyć firmę, zawrzeć umowę ze steam itd.
Temporal (9:52, 8.12.18):
ambicje zawsze nas gubią
exp (22:52, 7.12.18):
w sensie 99 dolarów
exp (22:50, 7.12.18):
tak z ciekawości, jakbym chciał sprzedawać swoją grę, np. na steamie, to po prostu wystarczy zrobić upgrade do wersji "developer" za cztery stówki?
exp (14:37, 7.12.18):
ale mój poprzedni koncept był całkiem fajny i chyba oryginalny. było to tak jakby połączenie spelunky i contry, choć nie do końca
exp (14:36, 7.12.18):
znów naszła mnie ochota na zrobienie gierki i dobrze wiem, że skończy się tak, że mój prosty pomysł się rozrośnie i nigdy jej nie skończę
MaxGaming (23:53, 6.12.18):
co tam u was mordeczki
MaxGaming (3:01, 5.12.18):
też o tym myślałem, lub po prostu ograniczenie np maks 4 strzał i trzeba wytwarzaćnowe
gnysek (23:04, 4.12.18):
Dzida/oszczep. Można rzucać i ma jakaś tam wytrzymałośc, nie trzeba naboi, w razie czego można wytwarzać nową.
exp (19:16, 4.12.18):
może zastawianie pułapek
MaxGaming (17:45, 4.12.18):
U mnie to działa trochę inaczej. Ciężko ranne zwierze przyśpiesza i albo ucieka albo podejmuje walkę i wtedy szarżuje w naszym kierunku
MaxGaming (17:41, 4.12.18):
np łuk, tylko trzeba to tak zrobić aby taki łuk nadawał się jedynie do absolutnie podstawowych celów
MaxGaming (17:41, 4.12.18):
ze trzeba coś zrobić jako taką broń powszednią która akurat będzie miała sporo naboi i łatwo je będzie zdobyć
MaxGaming (17:40, 4.12.18):
hmm, ciekawy system, ale na razie chodzi mi
gnysek (17:37, 4.12.18):
wtedy można mieć mało naboi i ryzykujesz, albo strzelasz 2/3 razy i zgon od razu, albo czekasz aż padnie
gnysek (17:36, 4.12.18):
duże powinny krwawić, jednym strzałem = czekasz 5 minut na śmierć, albo strzelasz dalej
MaxGaming (17:35, 4.12.18):
a chodzi mi o stworzenie bardzo realnego respectu dla dużych zwierząt, chcę żeby polowanie na coś dużego było dla gracza czymś wyjątkowym i odświętnym, kiedy znajdzie jakąś amunicję do fajniejszej broni
MaxGaming (17:34, 4.12.18):
Co nie jest takie proste, bo strzelanie z łuku 3 razy żeby zabić zająca to na przykłąd pomyłka i byłoby bardzo śmiesznie. Zabicie zająca za jendym strzałem = obrażeniom na tyle dużym że na upartego upolowałoby się i dużo większe zwierzęta
MaxGaming (17:34, 4.12.18):
coś takiego żeby nie dało się z tego za wiele zrobić, ale żeby wystarczyło na polowanie na najprostrze zwierzęta pokorju zająca żeby zdobyć pożywienie
MaxGaming (17:33, 4.12.18):
a same pociski będą na wagę złota. Tylko muszę wymyślić jak w to wszystko wpleść uzbrojenie inne niż broń palna
MaxGaming (17:33, 4.12.18):
broń krótka na prawdę nie za bardzo nadaję się do polowania ze względu na swój bardzo mały zasięg i celność, broń pokroju kar98k dla gracza który według fabuły nie za bardzo miał wcześniej kontakt z militariami nie jest szybka do przeładowania i chociaż ma duży zasięg i potrafi powalać z nóg na prawdę szybko to jednak jeden pochopny strzał i zanim przeładujemy to możemy być już martwi
MaxGaming (17:31, 4.12.18):
ale jednoczęśnie funkcjonalna. Unikam realizmu na siłę który by komplikował rozgrywkę i zmieniał ją w niezrozumiałą, a staram się to nadrobić po prostu realizmem w postaci ograniczeń które nałożone są na nas
MaxGaming (17:30, 4.12.18):
jak wspominałem już moja gra ma być jak najprostrza zarówno dla gracza jak i dla mnie w rozwijaniu
MaxGaming (17:30, 4.12.18):
a w grze otwartego świata wcale być nie miało, dopiero w trakcie tworzenia doszedłem do wniosku że można to łatwo i fajnie zrobić i jednoocześnie uniknąc problemów typu "mam misje fabularną 10tyś pikseli ode mnie"
MaxGaming (17:29, 4.12.18):
ale to ma swój haczyk, bo nie dałoby się w tak prosty sposób zrobić otwartego świata, ale wiem jak obejść minusy tego
MaxGaming (17:28, 4.12.18):
Zrobiłem w swojej grze teoretycznie nie limitowany niczym otwarty świat, w praktyce jedynym limitem jest pozycja, czyli zwyczajnie żeby x i y były w stanie się zmieścić w int'cie
MaxGaming (17:09, 4.12.18):
#JANUSZ100%
MaxGaming (17:05, 4.12.18):
To ja daję 20euro jak zorganizujesz to tak że ja ją wygram
gnysek (10:43, 4.12.18):
mam nadzieję w święta w końcu wgrać zmiany które mam gotowe i ruszyć z drugim sezonem ligi 24... jakieś nagrody zorganizujemy, sam osobiście dam kartę na 25eur na Steam
gnysek (10:41, 4.12.18):
że kiedyś był cebulacki ?
Wojo (23:53, 3.12.18):
polemizowałbym
exp (22:56, 3.12.18):
Wojo gmclan raczej nie jest takim cebulackim forum, może kiedyś trochę było, ale i tak wszystko w granicach
MaxGaming (1:05, 3.12.18):
słuszna uwaga w sumie
gnysek (0:42, 3.12.18):
spróbuj z while
MaxGaming (23:34, 2.12.18):
Wybaczcie bo nie jestem w stanie wygooglować. Ma ktoś pojęcie jaka jest maksymalna ilość znaków dla stringa w GMS 1.4?
Wojo (21:55, 2.12.18):
czyli mniej więcej tak jak na gmclanie
exp (19:57, 2.12.18):
potem mogą walić konia do swojej elitarności na swoim forum z 9 użytkownikami
Ankieta
» Jakie kursy najchętniej widziałbyś na stronie ?
GM Studio
GM Studio 2
Godot
Construct

GMCLAN to serwis o programie Game Maker i nie tylko.
[ Polityka prywatności ]
Copyright © 2002-2018. GMCLAN.ORG
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów bez zgody redakcji zabronione!
© 2002-2017 Ranmus (ranmus.pl), © 2017-2018 {=|=} fable_inside();

[ Czas generowania strony: 0.01417 sekund ] [ Liczba zapytań MySQL: 8 ]