Fastbar
Powrót do strony głównej
Trzymaj pliki na gmclan.org!
Game Maker w pytaniach i odpowiedziach!
Polska dokumentacja
Tabela wyników ligi 24
Pobierz GM
Kategorie bazy plików
Pliki -> Game Maker -> Przykłady
Informacje o pliku: Skrypt plecaka z itemami (v1.1)
Skrypt plecaka z itemami, coś jak w Final Fantasy, jest to rozbudowana wersja tego z gry Farmer Fran.
Wymagany Game Maker 6.1 Zarejestrowany.

Dodano poprawkę, błąd opisany w pliku.
rozmiar: 6,34 Kb | autor: gnysek
pobrań: 4793 | głosów: 13 | ocena: 7.85 oceń zasób
data dodania: 10.05.06 | dodał: gnysek
Komentarze
stron: 1

1


av

Maximal (22:29, 10.05.2006)

Hura, nareszcie jakaś nowość! Brawa dla gnyska! Przykład bardzo ciekawy i przydatny

xax (10:47, 11.05.2006)

Doskonały skrypt, bardzo przydatny.
Brakuje mi podobnych skryptów, które można użyć w grach RPG.
Myślę że temat jest na tyle popularny, aby założyć dział ze skryptami obsługującymi gry RPG.
Stworzyłem liste podstawowych zdarzeń potrzebnych do obslugi tego typu gier.
Sam nie potrafie ich w tej chwili napisać.
Liste zamieszcze później na forum.

Dziękuje Gnyskowi za duży wkład pracy i stworzenie ciekawego przykładu.

av

Patrysław (15:45, 11.05.2006)

Bardzo fajny przykład, ale... no, właśnie - to chyba raczej cały przykład, a nie tylko skrypt.

xax (18:03, 11.05.2006)

Chmm... wyskakuje bład, gdy z plecaka wyrzucasz ostatni item dowolnego rodzaju.
Wcześniej jednak trzeba zebrać wszystkie itemy danego rodzaju z mapki.

av

gnysek (19:08, 11.05.2006)

Heh a mi nie wyskakiwał żaden błąd, bo sprawdzałem :/
Musiałeś coś modyfikować, bo skrypt został sprawdzony pod każdym kątem.

av

Bartek (Kamrat) (19:13, 11.05.2006)

Fajny przykładzior. Wart świeczki.

av

Cekol (21:53, 12.05.2006)

ej ale jest w nim błąd !
jak zbiore trochę żeczy i je zużyje enterem
to przy ostatnik obiekcie przy kasowaniu wyskakuje błąd !!
Ale tak wigule to przykładzić wypas

av

gnysek (22:27, 12.05.2006)

dziwne, sprawdzałem tyle razy i nie ma błedu, ale może ktoś podał by jego treść ?

kasmilus (5:49, 13.05.2006)

no jest taki błąd:
ERROR in
action number 1
of Draw Event
for object obj_draw_menu:

Error in code at line 30:

draw_sprite(item_img[i+(5*kursor_x)],0,20,10+(20*i)+10);

at position 31: Negative array index

av

Cekol (7:01, 13.05.2006)

no o ten właśnie mi chodziło

av

gnysek (9:33, 13.05.2006)

Znalazłem błąd zaraz poprawię i dam nową wersję pliku. Trzeba usunąć jakiś item z pierwszej strony gdy są dwie i wtedy wyskakuje ten błąd, ale szybciutko postaram się go rozwiązać.

av

Cekol (11:02, 13.05.2006)

cudeńko

av

Cekol (16:29, 13.05.2006)

A chciałem się jeszcze zapytać odnoćnie liczby przedziotów w przykładzie.
zrobiłem dodatkową żecz o nazwie kasa i ona działa wszystko ładnie pięknie.
lecz gdy kasy będzie ponad 1000 to liczba wychodzi poza okienko plecaka.
czy tę liczbe można jakoś przesunąć w lewo ??

av

gnysek (20:01, 13.05.2006)

no w kodzie wysatrczy w draw w plecaku pozmieniać zmienne.

av

Cekol (10:51, 14.05.2006)

wiem ale tak czym jest tego więcej tym bardziej liczba przedmoitów w lewo??
bo próbowałem z draw_set_halign(fa_left) przy linijce z kodem ale to niedziała

av

gnysek (13:48, 14.05.2006)

no to w draw_text dajesz zmienną x mniejszą, tam gdzie malujesz cenę.

av

Cekol (18:12, 14.05.2006)

? ? ? ?
Ja jeszcze nierozumiem co to są zmienne i wogule !!
mam dopiero 13 lat
Można prościej ??

av

gnysek (15:19, 15.05.2006)

wiesz możesz mieć 5 lat i rozumieć Nie mieliście w szkole równań?
funkcja draw text wygląda tak:
draw_text(x,y,string); widzisz już zmienną x? Jeżeli zmniejszysz wartość liczby na pozycji x to tekst przesunie się w lewo.

av

Cekol (16:31, 15.05.2006)

to to to ja wiem !!!
aż taki głupi to ja niejestem
Ale nie oto mi chodziło.
Już niebęde cię męczył bo pewiem masz mnie już dosyć

av

Bartholl (12:44, 16.07.2007)

Jak zrobić żeby inventory przesówał się z vievem ?

stron: 1

1



Dodaj komentarz:
Treść:
W bazie mamy plików: 215
Menu
Panel użytkownika
Jesteś niezalogowany!

Nie masz konta? Zarejestruj się
Użytkownicy on-line
30 użytkownik(ów) aktywny(ch) przez ostatnie 15 minut:
gości: 28, userów: 2, ukrytych: 0
nowy_user, PatrykPlayingPOLSKA

0 użytkownik(ów) na gmczacie i 0 bot(ów)
Shoutbox
nowy_user (10:36, 26.06.17):
Hej, czy był ktoś z was na kursie programowania CodersLab(Ci od baneru)? Zastanawiam się nad tym, ale jestem ciekaw czy warto.
Chell (1:16, 26.06.17):
conieco
ANtY (1:03, 26.06.17):
elo co tam
I am Lord (19:53, 25.06.17):
Za dużo tam różnych optymalizacyjnych działań na bitach i flagach bitowych
I am Lord (19:50, 25.06.17):
Ogółem prawie nic nie rozumiem z tego kodu źródłowego, analiza gry AAA to nie mój poziom :p
I am Lord (19:49, 25.06.17):
Udało mi się skompilować i odpalić kod źródłowy ArxLibertatis (portu gry ArxFatalis) ile z tym roboty było ja pierdziele, nigdy więcej
I am vader (4:04, 25.06.17):
Nie ma to jak usuwanie botów o 4'tej
I am vader (20:22, 24.06.17):
Threef za biały jest na allahuackbar
Ignatus (19:59, 24.06.17):
Threef zapuść wąsa do tej brody bo jest teraz za bardzo allahuakbar
I am Lord (18:01, 24.06.17):
ok mam chwilkę> to wbiję
Threef (17:26, 24.06.17):
Właśnie zaczynam streamować. www.twitch.tv/threef_games
I am Lord (17:02, 24.06.17):
Zbanowałem bota zanim zrobił temat to jest skill a nie jakieś programowanie
I am Lord (15:07, 24.06.17):
Chyba sobie do niego powrócę ale pamiętam że ciężko mi było się w tym połapać wszystkim, niby tego Newton Ponga zrobiłem ale połowę gry odwalił za mnie silnik fizyczny więc za wiele się nie nauczyłem
ANtY (13:21, 24.06.17):
na szczescie, bo to co w unity było to nawet nie był prawdziwy JS
Danieo (11:44, 24.06.17):
C# jest wiodącym językiem w Unity. Tak jak Boo już wymarło to powoli wymiera JS
Adriann (22:49, 23.06.17):
Łoo, pszekonał :3
Nikas (22:03, 23.06.17):
chuj kurwa gem makr zarabiaj dorary
PatrykPlayingPOLSKA (21:33, 23.06.17):
Są wakacje więc postanawiam nie zmarnować tego czasu.
I am vader (20:55, 23.06.17):
C#
I am Lord (19:40, 23.06.17):
C#
PatrykPlayingPOLSKA (19:09, 23.06.17):
Właśnie,może ktoś powiedzieć w czym zacząć pisać w Unity czy w C# czy javascript.W czym lepiej ?
ANtY (17:42, 23.06.17):
w GMie możesz programować bardzo mieszaną składnią, także zależy jak to robisz, w Unity korzystasz z C# (wcześniej dużo ludzi jeszcze z JS korzystało ale unity juz go nie supportuje na rowni z c#)
I am vader (16:54, 23.06.17):
Anty
nowy_user (12:59, 23.06.17):
Rozumiem, a czy jest na forum ktoś kto się "przebranżowił" z GMa na Unity? Sam o tym myślę, ale wiecie, to jest całkiem inny język programowania i domyślam się że wymaga to ogromu pracy...
Wojo (10:35, 23.06.17):
O tym juz pisalem ze możliwości GMa są stanowczo zbyt małe jak na dzisiejsze czasy. GM nie nadazyl za skokiem technologicznyn
nowy_user (8:53, 23.06.17):
Rzeczywiście cena lekko przesadzona. Ja oczywiście rozumiem, że ostatnio powstało sporo komercyjnych gier na GMa i domyślam się też, że włodarze Yoyo aspirują do tego, aby GM był używany przez studia developerskie, i to wszystko fajnie. Ale bądźmy szczerzy, jeśli porównamy możliwości GMa do Unity to jednak nasz kochany program jeszcze musi sporo nadgonić, więc te wysokie ceny - na ten moment- są od czapy.
Danieo (8:17, 23.06.17):
W Unity też. Jedynie musisz być zarejestrowanym developerem Sony (mieć dostęp do Devkita PS4)
Wojo (7:45, 23.06.17):
W Unreal Engine za to nie doplacasz nic. Jedynie jakiś tam procent z zysku ale myślę że to i tak jest uczciwe biorąc pod uwagę możliwości
Ignatus (23:22, 22.06.17):
3000zł z roczną możliwość eksportu na PS4 solidna cena
Uzjel (21:27, 22.06.17):
Master chyba
I am vader (21:03, 22.06.17):
Errr...czym jest Ultimate?
Threef (19:32, 22.06.17):
gnysek na Ultimate, na X1 i PS4. 3 Moduły są teraz na subskrypcję
gnysek (19:16, 22.06.17):
Subskrypcja jest tylko na Ultimate, na resztę nie.
I am Lord (19:01, 22.06.17):
Vader no tutaj na głównej: i.imgur.com/SPrqXPK.png
Threef (17:42, 22.06.17):
Na razie to info że exporty na X1 i PS4 są ważne na 12 miesięcy
I am Lord (17:41, 22.06.17):
Teraz żałuję że kupiłem go :/
I am Lord (17:40, 22.06.17):
Najpierw baitują że nie będzie subskrypcji a teraz ją wprowadzają
Adriann (17:36, 22.06.17):
Cooooooooooooo?!
Threef (17:25, 22.06.17):
Przepraszam co...? GM:S2 ma mieć teraz moduły subskrypcyjnie? Na 12 miesięcy? lol
I am vader (13:39, 22.06.17):
Nie wiem jak dotrzeć do tego działu nawet
I am Lord (11:45, 22.06.17):
im vader moj jest w assorted top down
PatrykPlayingPOLSKA (10:00, 22.06.17):
Mi się wydaje że większość gości to boty ale może być też paru ludzi,trzeba jakoś zachęcić ludzi do zarejestrowania na tym forum,np można jakoś polepszyć tą polską dokumentajcę,coś do niej dodać,na steamworkshop gamemaker można jakoś popisać że jest takie ciekawe coś jak GMC,no sposobów może być wiele.
nowy_user (9:30, 22.06.17):
Chell , aktywnych userów może i dziesięciu, ale np. w tej chwili jest 133 gości! Unbelievable! Swoją drogą , ciekaw jestem dlaczego ludzie się tak ukrywają, zamiast po ludzku się zarejestrować.
Chell (22:56, 21.06.17):
niestety sprzedawanie assetow po zlotowke na ktore zbija sie po 5 osob jest malo oplacalne na forum na ktorym jest 10 aktywnych userow
nowy_user (22:52, 21.06.17):
A może powinniśmy stworzyć własny markietplace tu na gmclanie? Ja widzę same plusy: Po pierwsze - > ceny byłyby w złotówkach, więc więcej ludzi mogłoby sobie na nie pozwolić, Po drugie -> Nie wiem jak wy, ale ja wolałbym wspierać finansowo programistę od nas , ktoś kogo znam z forumowej aktywności zamiast jakiegoś anonimowego geeka z Californi lub Colorado. I po trzecie -> Zmotywowało by to nas wszystkich do twórczości.
I am vader (22:48, 21.06.17):
A który asset jest twój? Przegrzebałem showcase i top rated i nic podpisanego HuderLord nie znalazlem
I am Lord (19:06, 21.06.17):
Aha no super, nic się na głównej nic nie zmieniło pół toku już mój asset tam jest, yoygames zapomniało że ma ten MP że go nie moderują?
I am Lord (19:04, 21.06.17):
Dawno nie zaglądałem tam
nowy_user (12:47, 21.06.17):
Przepraszam , miało być Uzjel.
Ankieta
» Jakiej wersji GameMakera głównie Używasz?
GameMaker: Studio 2
GameMaker: Studio
GameMaker 8.1 i starsze
Żadnej

GMCLAN to serwis o programie Game Maker i nie tylko.
Copyright © 2002-2017. GMCLAN.ORG
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów bez zgody redakcji zabronione!

[ Czas generowania strony: 0.01559 sekund ] [ Liczba zapytań MySQL: 16 ]

thecrims Otserv List Otserv LyricsTown Harry Potter Serwery Gier
dev nodev