//. Liga 24
Tura #39: Shoot 'em up
Opis zasad i tematu rundy:
Za dziadka wszystkich shoot 'em upów uważa się Space Invaders - gierkę, w której eksterminowaliśmy obcych nadlatujących w hurtowych ilościach z góry ekranu, kierując małym stateczkiem. Choć minęło równo 30 lat od premiery, mechanizm rozgrywki pozostał niezmieniony. Ba, gatunek cieszy się dziś dość sporą popularnością (gdyby ktoś szukał inspiracji, na YoYo games jest tego pełno =p). Oczywiście gra wcale nie musi łudząco przypominać SI - rozgrywkę można ukazać np. w rzucie izometrycznym, czy też w widoku z boku jak w dość znanym Space Impact'ie. Liczę na waszą pomysłowość.
Po więcej odsyłam do anglojęzycznej Wikipedii: en.wikipedia.org/wiki/Shoot_%27em_up.
Po więcej odsyłam do anglojęzycznej Wikipedii: en.wikipedia.org/wiki/Shoot_%27em_up.
Data rozpoczęcia
02.02.2008 21:53
Data zakończenia
03.02.2008 21:53
Czas trwania
24h
Status
Tura zakończona.
Lista zgłoszeń i wyniki:
Miejsce | Nazwa gry | Autor | Głosów | Data oddania |
---|---|---|---|---|
#1 | copoconaco | 15 osób | 03.02.2008 20:27 (po ~23h) | |
#2 | Tymon | 13 osoby | 03.02.2008 21:53 (po ~24h) | |
#3 | Pasterz | 2 osoby | 03.02.2008 18:58 (po ~21h) | |
#4 |
Triangle Wars
|
Kubx | 1 osoba | 03.02.2008 14:00 (po ~16h) |
#5 |
SpaceShip
|
Mateki | 1 osoba | 03.02.2008 20:05 (po ~22h) |
#6 |
Zelfix
|
Beczo | 1 osoba | 03.02.2008 21:51 (po ~24h) |
#7 |
STAR WARS TIE Interceptor
|
Yoda | 0 osób | 03.02.2008 12:40 (po ~15h) |
#8 |
Ship Killer
|
Luksor | 0 osób | 03.02.2008 15:31 (po ~18h) |
#9 |
Mage War
|
RaistlinBlackRobe | 0 osób | 03.02.2008 19:28 (po ~22h) |
1 W przypadku remisów, wygrywa osoba, która oddała grę szybciej.
2 Gry z serwisu gxc.gg / gx.games wymagają do działania Opery (GX), Chrome lub Edge. Wsparcie dla Firefoxa i Safari jest w drodze.
Najnowsze wersje GameMakera:
Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 5 dni temu
wydana 5 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 203 dni temu
wydana 203 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 7 dni temu
wydana 7 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
I am Lord
(16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek
(13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord
(12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek
(18:47, 01.05.24)
gnysek
(18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord
(17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek
(20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon
(16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon
(16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek
(22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?