#include #include #include int main() { std::string kp; //chyba wiesz :) int kp1; class PIES // tworzymy klase pies tz.: tworzymy gatunek pies. każdy pies ma takie zmienne jak wiek,rasa itp ale każdy pies będzie miał je o innej wartości... { public: // w zasadzie nie musisz wjedzieć :) to pisze się prawie zawsze bo inne jak np private: sa po prostu niepotrzebne int wiek; //inicjujemy wiek std::string rasa; //inicjuiemy rase }; PIES burek; //tworzymy objekt burek który będzie psem o jakimś wieku i rasie PIES sola; //tworzymy objekt sola który także będzie psem ale wiek będzie miał inny... burek.wiek=5; //wiek burka to 5 burek.rasa="kundel"; //rasa to kundel sola.wiek=1;// wiek soli to 1 sola.rasa="bokser";// rasa soli to bokser std::cin >> kp; //pobieramy którego psa chcemy... if (kp=="burek") //jeśli to burek... { std::cout << "wiek burka: "<