Sprity sprite_exists(ind) - zwraca, czy sprite o podanym indeksie(nazwie) istnieje sprite_get_name(ind) - zwraca, nazwe sprita z danym indeksem sprite_get_width(ind) - zwraca szerokość sprita z danym indeksem sprite_get_height(ind) - zwraca wysokość sprita z danym indeksem sprite_get_xoffset(ind) - zwraca wycentrowanie x sprita z danym indeksem sprite_get_yoffset(ind) zwraca wycentrowanie y sprita z danym indeksem sprite_get_bbox_left(ind) - Zwraca odległość obrazka od lewej ścianki tła obrazka. sprite_get_bbox_right(ind) - Zwraca odległość obrazka od prawej ścianki tła obrazka. sprite_get_bbox_top(ind) - Zwraca odległość obrazka od górnej śćianki tła obrazka. sprite_get_bbox_bottom(ind) - Zwraca odległość obrazka od dolnej ścianki tła obrazka. W pewnych sytuacjach możesz chcieć zapisać plik bitmapy zgodny z określoną klatką obrazu(subimage) z sprita do pliku. W tym następujące funkcje można użyć: sprite_save(ind,subimg,fname) - zapisuje daną klatke obrazka do pliku. Gdzie ind - indeks obrazka, subimg - liczba klatki obrazki, fname - jak się ma nazywać plik(Uwaga! fname musi być w cudzysłowiu oraz mieć dopisaną końcówke png, czyli np. sprite_save(nazwasprita,jakasliczba,"nazwapliku.png). TA FUNKCJA DOSTĘPNA TYLKO W PRO EDITION sprite_save_strip(ind,fname) - zapisuje wszystkie klatki obrazka do pliku. Gdzie ind - indeks obrazka, subimg - liczba klatki obrazki, fname - jak się ma nazywać plik(Uwaga! fname musi być w cudzysłowiu oraz mieć dopisaną końcówke png, czyli np. sprite_save_strip(nazwasprita,"nazwapliku.png). TA FUNKCJA DOSTĘPNA TYLKO W PRO EDITION