sound_exists(ind) zwraca, czy dźwięk o podanym indeksie istnieje sound_get_name(ind) zwraca nazwe dźwięku z danym indeksem sound_get_kind(ind) - zwraca rodzaj muzyki z danym indeksem(0=normal,1=background,2=3D,3=multimediaplayer) sound_get_preload(ind) - zwraca, czy muzyka o podanym indeksie ma ustawione przeładowywanie Dźwięki używają wiele zasobów i większość systemów mogą przechowywać i grać tylko ograniczoną liczbę dźwięków. Jeśli zrobiłeś obszerną grę, będziesz chciał mieć wiekszą kontrolę nad tym, które dźwięki mogą być wczytywane w pamięci audio i w jakim czasie. Możesz wyłączyć opcje przeładowywania dla dźwięków, by upewnić się, czy dźwięki tylko wczytywane kiedy są używane. (Ten jednak ma problem, że ty mógłbyś wziaść małą czkawkę, kiedy dźwięk użyty jest pierwszy) - nie jestem pewny czy dobrze Także, dźwięki nie są automatycznie rozładowane(? może nie odczytywane) kiedy ty nie potrzebujesz ich więcej. Dla większej kontroli, możesz uzyc następujące funkcje: sound_discard(index) - uwalnia pamięć muzyczną, używaną dla wskazanego dźwięku sound_restore(index) przywraca wskazany dźwięk w pamięci muzycznej dla bezpośredniego grania.