ࡱ> *,)9 bjbj" l vvvv   2q s s s s s s $< \r -  Zq q % q  @Pzp lv= q 0 E ,q   Porady Czsto Gmakerowcy robi du|e gry, ale potem z nich rezygnuj, bo jest zbyt skomplikowany kod i im si nie chce. Dlatego najlepiej jest robi komentarze: // komentarz. Wtedy si nie pogubimy. Dla wBasnego bezpieczeDstwa, komentarze piszemy bez polskich znakw. Zamiast pisa skomplikowane obliczenia dla wielu akcji, mo|na po prostu stworzy wBasny skrypt, np. skrypt na obliczanie potgi danej liczby: nazwa skryptu: potega liczba = argument0; // liczba ktora podnosimy do potegi wykladnik = argument1; // wykladnik potegi wynik = 1; // wynik while (wykladnik>0) { wykladnik -= 1; wynik *= liczba; } return wynik; // zwroc wynik I je[li napiszemy: potega(6,3) to zwrci ona warto[ 216 (6*6*6=216). Oszczdzamy w ten sposb 8 linijek kodu. Nie warto przerabia przykBadw: Niczego si nie nauczysz, a twoja praca zostanie wyszydzona i wy[miana. Przeanalizuj przykBad, poczytaj komentarze i zobacz w Gmowskim helpie co dane akcje oznaczaj. Nie przepisuj te| caBego kodu bezmy[lnie, to nic nie da. Je[li czego[ nie rozumiesz to zwr si do lepszych od siebie. Nie porywaj si z motyk na sBoDce, tzn. nie staraj si robi klonw Gothica, FIFY czy NeedForSpeeda. To s eksperckie gry robione w firmach. To za du|o jak na jedn osob. Je[li uwa|asz, |e po prostu zapytasz si jak to zrobi i dostaniesz odpowiedz, to jeste[ w bBdzie. Zacznij od prostych gierek jak np. Pacman, a potem podno[ poprzeczk do np. Mario, a pzniej mo|esz zacz robi rozbudowane minigierki, np. Mario z dodatkami bdz Pacman laserowy. Prawdziwym GameMakerem zostaniesz po kilku latach (bdz rok). Korzystaj z r|nych pomocy: Dokumentacja PL, Help w Gmie, Forum itp. Pamitaj, |e na forum jest regulamin, ktrego nale|y przestrzega i r|ne inne zasady. Wystawiajc swoj gr stosuj wzorzec. Przed stworzeniem tematu z problemem poszukaj na forum czy wcze[niej nie zostaB on rozwizany, je[li nie, to stwrz temat, ale nie nazywaj go  Pomocy! ,  Problem... itd., tylko nazwij go konkretnie, np. Jak zrobi tury? Je[li lubisz robi du|o gier w krtkim czasie to zrb enginy (silniki) z miern grafik. Za ka|dym razem gdy bdziesz chciaB zrobi gierk, np. platformwk to kopiujesz silnik, nadajesz mu inn nazw, wBczasz, zmieniasz grafik i dodajesz r|ne bajery. Silnik to po prostu kod zrdBowy jakiej[ gry (najlepiej aby byB w formacie .gm6, chyba |e robisz gry w innym jzyku programowania). Pamitaj! Je[li u|yjesz czyjego[ przykBadu bdz enginu to musisz da go w credits ach (napisy koDcowe, podzikowania, autorzy itd.) Je[li chcesz aby twoja gra byBa dobra, to wysBuchaj opinii graczy. Dorb troch bajerw, popraw bugi i bBdy oraz przyjmij propozycje graczy (nie musisz wszystkich). bt&56B* \]ph56B*\]ph 56\] 6b(Px| ^ ` hj 1h. A!"#$% iN@N Standardowy$B*CJ\_HaJmHphsHtH2@2 NagBwek 1$@&CJ(BA@B Domy[lna czcionka akapitu    q(<>N_a~/045 0000000000000000000000000000   (->Gagrwu|dj bfim eq = A Flont KazimierzF:\Documents and Settings\Flont Kazimierz\Dane aplikacji\Microsoft\Word\Zapisywanie informacji potrzebnych do odtworzenia Dokument1.asdFlont KazimierzCF:\Documents and Settings\Flont Kazimierz\Moje dokumenty\Porady.docFlont KazimierzF:\Documents and Settings\Flont Kazimierz\Dane aplikacji\Microsoft\Word\Zapisywanie informacji potrzebnych do odtworzenia Porady.asdFlont KazimierzCF:\Documents and Settings\Flont Kazimierz\Moje dokumenty\Porady.doc2 ^`OJPJQJ^Jo(- ^`OJQJo(o pp^p`OJQJo( @ @ ^@ `OJQJo( ^`OJQJo(o ^`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo(o PP^P`OJQJo(2 LlM@  ( ```UnknownGz Times New Roman5Symbol3& z Arial?5 z Courier New;Wingdings"qܳFܳF!0d 2QPoradyFlont KazimierzFlont KazimierzOh+'0x  4 @ LX`hpPoradyoraFlont KazimierzlonlonNormalaFlont Kazimierz2onMicrosoft Word 9.0@@Mzp@Mzp՜.+,0 hp  Domowyo  Porady Tytu  "#$%&'(+Root Entry F 4Pzp-1TableWordDocument" SummaryInformation(DocumentSummaryInformation8!CompObjjObjectPool 4Pzp 4Pzp  FDokument Microsoft Word MSWordDocWord.Document.89q