Fastbar
Powrót do strony głównej
Trzymaj pliki na gmclan.org!
Game Maker w pytaniach i odpowiedziach!
Polska dokumentacja
Tabela wyników ligi 24
Pobierz GM
Kategorie bazy artykułów
Artykuły -> Game Maker
Informacje o artykule: Zmiany w GM 8.1
Co nowego w GM 8.1
autor: gnysek
odsłon: 6911 | głosów: 5 | ocena: 8.00 oceń zasób | komentarzy: 13
Komentarze
stron: 1

1


av

Kofel (13:47, 15.04.2011)

Użycie UTF powoduje problemy? Pierwsze słyszę. To chyba programiści używający Unicode w YoYo są niepełnosprawni.

av

gnysek (14:33, 15.04.2011)

Tak, bo nowe delphi uzywa UTF, a GM nie. I tu się robi konflikt. Zauważ, ze np. czcionki nadal używają 256 znaków, czyli jakby ASCII.

av

Muuuuczek567 (14:52, 15.04.2011)

Do czego służy dot_product? Jak działa? I jaką wartość zwraca?

av

I am Lord (15:14, 15.04.2011)

do wektorów

av

Muuuuczek567 (18:30, 15.04.2011)

Dzięki, naprawdę mi pomogłeś :/
Co trzeba podać w argumentach? Nie mam bladego pojęcia o działaniach na wektorach.

av

Dawidds (18:42, 15.04.2011)

Wpisz sobie dot product w google albo na wiki a nie się pytasz na forum o programowaniu w Game Makerze.

av

I am Lord (18:44, 15.04.2011)

To jest iloczyn skalarny 2 wektorów. Podajesz x y i z 2 obu wektorów. Funkcja wymnoży x1 z x2, y1 z y2, z1 z z2 i to wszystko razem do siebie doda. Np: dot_product(1,2,3,4) = 1*3 + 2*4 = 11

av

Muuuuczek567 (18:54, 15.04.2011)

No to w tym będę musiał się podszkolić. Nie wiem, czy w gimnazjum jest iloczyn skalarny w podstawie programowej, a coś czuję, że raczej nie.

av

gnysek (19:33, 15.04.2011)

No, nawet na studiach to pewnie dopiero na matmie jest, bo ja tego nie kojarzę, albo tylko na wykładach było.

av

TheMarcQ (19:39, 15.04.2011)

"Zmienne os_type i os_device dla osób chcących wydać grę na innych platformach niż PC" Jak to ma dzialac?

av

Jaklub (19:50, 15.04.2011)

np. dla minisów sony zablokujesz multi, bo sony jest gupie!1

av

I am Lord (19:54, 15.04.2011)

U mnie na 1 semestrze studiów to było.

av

I am Lord (20:52, 15.04.2011)

A nie sorry, sprawdziłem w GM tą funkcję nie zwróciła 11 tylko 0.98, tamta funkcja to iloczyn skalarny geometryczny czyli zwraca cosinus kąta między tymi wektorami. To w takim razie dot_product(1,2,3,4) = tiny.pl/hd8bb

stron: 1

1



Dodaj komentarz:
Treść:
W bazie mamy artów: 70!
Menu
Panel użytkownika
Jesteś niezalogowany!

Nie masz konta? Zarejestruj się
Użytkownicy on-line
3 użytkownik(ów) aktywny(ch) przez ostatnie 15 minut:
gości: 0, userów: 3, ukrytych: 0
Adriann, I am Lord, Chell

7 użytkownik(ów) na gmczacie discord.com
Shoutbox
Pootkov (21:01, 18.08.17):
Czyli mam rozumieć, że akurat wchodzę w wielkie zmiany i 15 lat GMClanu?
gnysek (6:14, 18.08.17):
Stary stary? Nie. Ten sprzed 2-3 dni? tak, w stopce forum
Pootkov (21:57, 17.08.17):
wygląd forum
Pootkov (21:56, 17.08.17):
Da się jakoś zmienić wygląd na stary? Ten nowy razi w oczy
I am Lord (21:52, 17.08.17):
Ale nie działa system ligi więc będzie to w temacie tylko
I am Lord (21:52, 17.08.17):
Właściwie ligę moge zrobić
Pootkov (21:31, 17.08.17):
dawno tutaj nie byłem. Jak się tu wysyła PW, czy są jeszcze Ligi Weekendowe?
I am Lord (16:41, 17.08.17):
Powiadomienia powinny być jakoś zintegrowane ze stroną główną
Penguin (8:59, 17.08.17):
emot_poo.gif
I am Lord (19:22, 16.08.17):
Chell (16:19, 16.08.17):
Patryk, w shoutboxie jest inny zestaw emotek niz na forum
Chell (16:19, 16.08.17):
no nie, a juz sie nastawilem na okragly avatar
PatrykPlayingPOLSKA (15:17, 16.08.17):
:gnysek:
gnysek (14:25, 16.08.17):
emotki wróciły. No, sukces
gnysek (14:00, 16.08.17):
naprawiłem kodowanie forum kurde, a sie bawiłem już w wyświetlanie hexów
I am Lord (13:03, 15.08.17):
można w nim zrobić taki model i potem wyexportować warstwy spritów
I am Lord (13:03, 15.08.17):
Dobre do tej techniki są takie programy do trójwymiarowego pixel artu, zrobione ma potrzeby minecrafta
I am Lord (13:02, 15.08.17):
nakładanych na siebie ale przesuniętych w osi Y każda nowa warstwa
I am Lord (13:02, 15.08.17):
Takie udawane 3D modele składające się z warstw spritów
I am Lord (13:02, 15.08.17):
O kiedyś coś takiego robiłem
Ignatus (12:08, 15.08.17):
Jak sobie pomyśle że to jest zrobione w GM www.youtube.com...h?v=_BztMPC5Kk4 i porównam ze swoimi możliwościami to chce się płakać
I am Lord (9:23, 15.08.17):
Coś dziwnego mam. Jak odpalam zakładkę z gmc to jestem wylogowany ale po odświeżeniu strony jestem już zalogowany
gnysek (14:15, 14.08.17):
Early Access Preview ?
Ignatus (13:15, 14.08.17):
Co to jest to "GameMakerStudio 1.4.x EAP " ???
gnysek (17:33, 13.08.17):
Nie wiem czemu tematy się z UTF-8 nie konwertują :/
gnysek (17:31, 13.08.17):
@I am Lord - naprawione
Wojo (17:13, 13.08.17):
Cieszę się, że ktoś tu posłuchał słusznych rad
I am Lord (14:42, 13.08.17):
Oj klikniecie w link z Nowości w forum nie przenosi do nowego posta
Borek (12:18, 13.08.17):
*się starzeje
Borek (12:18, 13.08.17):
Uff.. bo już myślałem, że sięstarzeje
Threef (11:54, 13.08.17):
Skórka się zmieni. Najpierw wszystko musiało być przywrócone do życia
Borek (11:51, 13.08.17):
Forum zostanie w obecnej ( nowej ) wersji wizualnej?
Uzjel (11:33, 13.08.17):
Co tu się!
gnysek (9:48, 13.08.17):
ew. problemy zgłaszajcie na czacie discrodowym - link na górze
gnysek (9:32, 13.08.17):
Jeśli komuś nie działa, niech skasuje ciasteczka
gnysek (9:31, 13.08.17):
Witamy ponownie
Ranmus (18:25, 6.08.17):
Parę razy zaczynałem, i kończyło się na paru backendowych skryptach w gitlabie.
I am Lord (18:16, 6.08.17):
Zacząłeś nowy gmclan pisać czy skończyło się na chęciach?
I am vader (17:42, 6.08.17):
To wiele tlumaczy
Ranmus (17:40, 6.08.17):
Mogłem, ale po prostu do niedawna wierzyłem, że zrobię nową wersję. Jednak nie ma się co oszukiwać.
I am vader (17:24, 6.08.17):
Nie zrozum mnie zle, nie widze Cie tak jak Gnysek maluje, ale gmclan mogles przekazac juz jakis czas temu. I tak ciesze sie ze sie doczekalismy przekazania passów teraz a nie kiedys pozniej.
Ranmus (17:20, 6.08.17):
Niech będzie, że to ja jestem ten zły. Koniec tematu.
Ranmus (17:19, 6.08.17):
Gnysek, daj se siana, bo Ty wiesz swoje, a ja swoje. Co jakiś czas oskarżasz mnie publicznie o to i tamto, a ja nie mam ochoty prać non-stop tych brudów ponownie. Już wiele razy tłumaczyłem swoje postępowanie i odpierałem te zarzuty. Nie mam zamiaru się powtarzać.
Ranmus (17:17, 6.08.17):
Ja się po prostu sugeruję aktywnością twórczą aktualnie i tyle. Wojo - zastanowię się.
I am vader (17:13, 6.08.17):
Osobiscie nie mam zdania czy Uzjel czy Gnysek. Ale Gnysek by mi nigdy nie dal moda wiec...
I am vader (17:12, 6.08.17):
Z drugiej strony jedyny powod ze gnysek zrezygnowal to brak rozwoju dla gmclanu pod wodza Ranmy, wiec nie ma co sie dziwic ze sie wypalil a teraz znowu ma ochote.
MaxGaming (16:20, 6.08.17):
Nie oszukujmy się tu nie chodzi kto chce lepiej ale kto chce przejąć gmclan xd osobu które mówiły że nie mają czasu moderować gmclan chcą teraz od nowa go pisać jak usłyszały o tym że ramna komuś go oddać chce xd
Wojo (14:10, 6.08.17):
Gmclanowi to nie grozi
Danielus (12:51, 6.08.17):
Zwykłe fora się nie sprawdzają gdy zaczyna się pojawiać za dużo wpisów
Ankieta
» Jakiej wersji GameMakera głównie Używasz?
GameMaker: Studio 2
GameMaker: Studio
GameMaker 8.1 i starsze
Żadnej

GMCLAN to serwis o programie Game Maker i nie tylko.
Copyright © 2002-2017. GMCLAN.ORG
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów bez zgody redakcji zabronione!

[ Czas generowania strony: 0.01496 sekund ] [ Liczba zapytań MySQL: 14 ]

thecrims Otserv List Otserv LyricsTown Harry Potter Serwery Gier
dev nodev