Fastbar
Powrót do strony głównej
Trzymaj pliki na gmclan.org!
Game Maker w pytaniach i odpowiedziach!
Polska dokumentacja
Tabela wyników ligi 24
Pobierz GM
Akademia GMCLANu
Wiadomości
Kategoria: wszystkie :: game maker :: kącik programowania :: inne

15 lat GMCLANu!
Jeśli mnie pamięć nie myli, 1 listopada 2002 roku, w dzień wolny, wystartował GMCLAN (wtedy jeszcze pod adresem gmclan.iglu.cz ). Zgodnie z posiadaną wiedzą, ojcami GMowej braci (jeszcze przed powstaniem serwisu) są Woock i BeWuO, samym zaś ukochanym przez was GMCLANem zarządzał przez te 15 lat Ranmus (znany wcześniej jako Ranma_man).
Przez ten czas kilkanaście osób dzięki stronie i forum wyrosło z chłopaczków piszących gierki w 5 godzin na poważnych programistów z ogromną wiedzą, pracujący w dużych firmach przy poważnych projektach (takich zarabiających prawdziwe pieniądze). Dla wielu GMCLAN był więc startem w poważną przyszłość, czymś więcej niż szkoła i studia. Doświadczeniem, krytyką i wsparciem w zdobywaniu wiedzy, kuźnią talentów. Byliśmy na Zjeździe Twórców Gier, na Szczecin Games Show, kilka razy nawet YoYoGames sprzedało nam newsy przed resztą świata - działo się naprawdę wiele i można by napisać niezłą książkę

Przy tak ważnej rocznicy, pozostają chyba tylko dwie rzeczy...

- podziękować wszystkim redaktorom którzy współtworzyli i współtworzą serwis (lista tutaj) i życzyć sobie, żebyście nadal osiągali sukcesy i zdobywali cenną wiedzę dzięki stronie. W najbliższych tygodniach chcemy ruszyć z działem dotyczącym GMS2 zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych osób, omawiając wiele aspektów które przez forum się przetaczają, ale także pozwalając rozpocząć przygodę od zera tym, którzy dopiero nasz serwis odkryją Liczymy więc na wasz feedback do treści które dodamy

Ja osobiście również dziękuję Ranmusowi, bo dzięki szybkim postępom w mojej nauce GM oraz PHP dał mi szansę i w 2004 roku uczynił mnie redaktorem, a potem administratorem+programistą, aż w końcu miesiąc temu właścicielem GMCLANu - a przez doświadczenie które dzięki temu zyskałem, mogłem bez problemu znaleźć pracę jako programista, pracować nawet w YoYoGames, a obecnie prowadzić własną, prosperującą firmę. Bez Twojego zaufania nigdy nie zaszedłbym tam, gdzie po 30 latach swojego życia jestem. Chociaż często się spieramy i na co dzień dzieli nas ponad 300km więc widujemy się raz na kilka lat - to tak naprawdę jesteś świetnym przyjacielem na dobre i na złe, któremu wielu z nas zawdzięcza naprawdę wiele Mam nadzieję, że mimo przekazania GMCLANu w moje ręce nie odetniesz się od nas na zawsze i przeżyjemy jeszcze nie jedną pozytywną przygodę zarówno w wirtualnym jak i prawdziwym świecie

Dzięki wszystkim za wasze wsparcie!
autor: gnysek | data dodania: 19:38, 1.11.2017 | odsłon: 325
Komentarze
stron: 1

1


av

Ranmus (20:24, 1.11.2017)

imgur.com/ea1LOX7

av

Pieter (7:28, 3.11.2017)

Kupa czasu

av

Pieter (7:31, 3.11.2017)

A tak w gwoli przypomnienia jak za dawny lat skończysz w końcu te Almore?

av

gnysek (13:15, 3.11.2017)

Tak, pracujemy nad tym z Borkiem (w końcu to on jest ojcem gry) cały czas. Tylko czasu mało, questy trochę wszystko komplikują (odpalanie menusów, czy wychodzenie z rooma wszystko psuje), ale idzie do przodu

av

PsichiX (22:54, 3.11.2017)

o jezu, wlasnie przypomniales mi jak stary jestem xD

stron: 1

1



Dodaj komentarz:
Treść:
Menu
Panel użytkownika
Jesteś niezalogowany!

Nie masz konta? Zarejestruj się
Użytkownicy on-line
1 użytkownik(ów) aktywny(ch) przez ostatnie 15 minut:
gości: 1, userów: 0, ukrytych: 0
Użytkownicy na czacie discord
hgter (1:05, 24.11.17):
Już sobie na wszelki wypadek przeniosłem jedną do steama taką razem z androidem. Ale wiele modułów, których licencje mam na mailu nie ma klucza steamowego. No nic pewnie przy formacie po prostu wezmę licencję yoyo z maila. Chyba, że to wyłączą. Ale nie spodziewam się. Nikt by im po czymś takim z 2.0 nie zaufał.
Ignatus (11:32, 23.11.17):
Chyba jedyna opcja przy formacie kompa to wersja steam?
gnysek (11:07, 23.11.17):
O kurde, zlikwidowali to... no to nie wiem, pewnie przyznaje każdą którą znajdzie
gnysek (11:03, 23.11.17):
licencje wybierasz chyba na stronie YYG
hgter (23:35, 22.11.17):
gnysek: Ok, dzięki. Tylko to ma zastosowanie też do 1.4? Bo ja mam kilka licencji z różnymi podpiętymi modułami. Ciekawe jak wybiera odpowiednią. No nic w razie czego mam spis na maila. Dopóki nie wyłączą serwerów powinno być ok.
PsichiX (21:53, 22.11.17):
imprezy firmowe w srode to nie jest trzezwy pomysl xD
gnysek (9:50, 22.11.17):
a jak coś dokupisz, to musisz raz jeszcze wpisać login i hasło w menu help > upgrade i zrobić restart
gnysek (9:50, 22.11.17):
teraz chyba tylko mejla podajesz i hasło, nie ma kodów
hgter (16:47, 21.11.17):
W PRODUCTS da się przełączyć na 1.4, alr tam jest spis wszystkiego co kupiłem, ale bez kodów. Jak się dobrać do kodów? Kiedyś było chyba coś takiego jako Recovery i na maila słali, ale tego też nie mogę znaleźć.
hgter (16:36, 21.11.17):
Chciałem sprawdzić jak to było z tym linuxe i zalogowałem się na moje konto w yoyo. Gdzie teraz są tam numery licencji? Bo szukam i szukam i nigdzie nie ma podsumowania ze spisem posiadanych modułów wraz z kodami. Kiedyś była ładna tabelka.
TO_mek (14:20, 21.11.17):
GMS 1.4 ma eksport do linuxa?
gnysek (12:38, 21.11.17):
W sumie powinienem napisać że słaba.
gnysek (10:51, 21.11.17):
Pełną + moduł. Dlatego napisałem, że oferta średnia.
hgter (0:56, 21.11.17):
Odnosząc się do ogłoszenie gnyska o subscypcji za $39: Tylko jak w tej wersji w "subskrypcji" można rozwiązać moduł na androida? Da się coś taniej? Muszę kupić moduł za 1450 zł? Czy też w tej wersji nie da się z niego skorzystać i muszę kupić pełną+moduł czyli dać 1800 zł?
PsichiX (17:42, 20.11.17):
mieli DLC pod tytulem "kompilacja do kodu natywnego", a biedaki cebulaki meczyc sie z powolnym gmlem xD
Wojo (16:09, 20.11.17):
może jeszcze dlc przyspieszające ładowanie gier?
Wojo (16:08, 20.11.17):
hahaha ten news o nowym gmie pokazuje jak jego poziom upadł na ryj
gnysek (9:37, 20.11.17):
Po prostu każdy sterownik inaczej interpretuje polecenia rysowania linii z directx i ogólnie nikt tego już nie używa w profesjonalnych grach.
gnysek (9:36, 20.11.17):
To nie wina gma tylko kart graficznych. I chyba nawet w dokumentacji jest to opisane czemu tak działa i że własnie lepiej rysować sprite.
hgter (21:40, 19.11.17):
Miałem napisać długi post o skopaniu draw_line w Gm. Ale to nie ma sensu (cyrki jakie w tym wychodzą są nieziemskie). Draw_line nie działa w Gm (działało nawet kurde qbasicu pod dosem) a już pod androidem to co się wyprawia to jakaś paranoja. Jak musisz mieć linię w swoim projekcie to narysuj ją sobie jako sprite.
Adriann (19:29, 19.11.17):
Hi hi
Saus (14:15, 18.11.17):
Siema śmieszki
hgter (10:42, 17.11.17):
Pozmieniałem wszystko na pliki i mam nadzieję, że będzie ok
hgter (10:41, 17.11.17):
Coś chyba nie jest do końca tak z dodawaniem grafik do postów. Wczoraj w nocy dodawałem screeny z gry przez linkowanie (zmieniałem ich wielkość przy pomocy narzędzi edycji w poście). Było wszystko ok, ale teraz jak zajrzałem to screeny wyparowały i tylko linki zostały. Natomiast jeden screen dodany jako plik był ok.
I am Lord (20:02, 16.11.17):
scroll byłby pokrętłem, może to wyglądać spoko
I am Lord (20:01, 16.11.17):
A zobacz w sumie bo nie sprawdzałem w jaki sposób są zrobione scrolle od myszek, tam też na pewno jest enkoder
I am Lord (20:01, 16.11.17):
ale no enkoder jednak fajniejsza sprawa bo nie ma ograniczenia obrotu
I am Lord (20:00, 16.11.17):
A na potencjometrach nie możesz?
Chell (19:13, 16.11.17):
knuje jakiś sprytny zegarek na rpi zero i tak mi zaswitalo ze takie pokrętło byłoby wygodnym inputem
I am Lord (19:08, 16.11.17):
A co konstruujesz?
I am Lord (19:08, 16.11.17):
A jak byś potrzebował liniowe enkodery to takie są np w drukarkach i skanerach
Chell (19:03, 16.11.17):
zawsze coś
I am Lord (18:59, 16.11.17):
w dodatku inkrementalne są tak jak chcesz ale wiesz jaka ich precyzja była
Chell (18:59, 16.11.17):
oo, super myśl, dzięki
I am Lord (18:58, 16.11.17):
skołuj sobie myszkę kulkową, tam są 2 takie enkodery obrotowe.
Chell (18:57, 16.11.17):
coś takiego ze starych komórek kojarzę, że jak normalny rotary encoder jest pionowy i nie da się go obracac jednym palcem tak mi chodzi o taki który jest płaski, wystaje z obudowy urządzenia tylko trochę z boku i można podkręcić
I am Lord (18:57, 16.11.17):
tzn budowa może być z tarczą wewnątrz enkodera a może być tak jak w starych kulkowych myszkach gdzie była tarcza na zewnątrz enkodera
Chell (18:55, 16.11.17):
jednak nie rysuje, lapek padl
I am Lord (18:54, 16.11.17):
no nie czaję o co ci chodzi z zatapianiem
Chell (18:54, 16.11.17):
już rysuje o co mi chodzi
I am Lord (18:53, 16.11.17):
ale to nadal liniowy tylko że się zwija
I am Lord (18:52, 16.11.17):
No to nie wiem, są jeszcze takie zwijane
Chell (18:51, 16.11.17):
bez max i min wartości w sensie
Chell (18:50, 16.11.17):
ale nie, bo wciąż zależy mi na samej czynności kręcenia, i żeby nie określał absolutnej wartości tylko inkrementowal i dekrementowal
Chell (18:50, 16.11.17):
masz refleks xD
I am Lord (18:48, 16.11.17):
encoder liniowy?
Chell (18:48, 16.11.17):
taki żeby można go było zatopić w sprzęcie od boku
Chell (18:47, 16.11.17):
ej, jak się nazywa taki rotary encoder, ale płaski i szeroki?
I am Lord (18:47, 16.11.17):
Uzjel no ale jak to? Przecież instancja może zmieniać sobie sprite_index no to jak wtedy image_speed się dostosować ma?
ANtY (15:41, 16.11.17):
elo co tam
Ankieta
» Jakie kursy najchętniej widziałbyś na stronie ?
GM Studio
GM Studio 2
Godot
Construct

GMCLAN to serwis o programie Game Maker i nie tylko.
Copyright © 2002-2017. GMCLAN.ORG
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów bez zgody redakcji zabronione!
© 2002-2017 Ranmus (ranmus.pl), © 2017 {=|=} fable_inside();

[ Czas generowania strony: 0.02685 sekund ] [ Liczba zapytań MySQL: 8 ]